Metoda rada

SISTEM UČENJA koje primenjujemo u vrtiću „PANDA“-učenje kroz vizuelizaciju,apstrakciju,serijaciju i klasifikaciju koristeći svoje  potencijale i lično iskustvo:

Činjenica je da je najvažniji period za poimanje apstrakcije i početni razvoj funkcionalnog mišljenja period od treće do sedme godine kroz igru i primenu onoga što nauče.
Prednost ovako koncipiranog programa jeste mogućnost primene u predškolskom uzrastu (3-7 godina) i stimulacija razvoja intelektualnih potencijala svakog deteta. Podatak da se ljudski mozak do pete godine razvija preko 50%, dovoljan je razlog da se sa primenom specijalizovanih programa otpočne u što ranijem uzrastu. U vrtiću „PANDA“ se maksimalno podstiče razvoj biološkog potencijala svakog deteta.
Suština ove metode je učenje kroz igru i manifestaciju,verbalno,likovno i muzičko izrazavanje u zavisnosti od vrste aktivnosti.

Picture1Primer :U formiranju početnih matematičkih pojmova-pojam broja i geomtriskih slika(trougao i kvadrat-izdvojeni iz celine geometriskih tela kocke i piramide) Klasifikacija i serijacija-učimo rogljasta tela,klasifikujemo pojam „Ispod „ krova na osnovu oblika i boje,broja učesnika i roda učesnika koja formiraju oblik,dok je pojam „Iznad“-krov takoje odredjen bojom,oblikom,brojem i rodom učesnika…kroz zadatak koji zahteva da deca u grupi imenuju devojčice(ženski rod)koje formiraju donji deo kuće koji je kvadratanog oblika i čine ga četiri jednake stranice a koje pri tom nose majice ljubičaste boje….krov čine dečaci-odredjeni po istom principu….

 

 

  • podiže nivo intelektualnih sposobnosti sve dece koja učestvuju u programu;
  • Sprečava se poremećaj koncentracije i pažnje, kasnije u školskom periodu (disleksija);
  • Razvija se koordinacija pokreta i motorike;
  • Razvija se brzina razmišljanja i zaključivanja (funkcionalno znanje);
  • Sva deca imaju korist od programa, a posebno je koristan za detekciju darovite dece i podsticanje razvoja darovitosti;
  • Povećava se broj neuronskih veza, što uz specifične vežbe povećava kapacitet mozga za obradu informacija.

METODA i  SISTEM UČENJA PODSTIČE:

1. Razvoj akomodacije – stimulacija razvoja očnih mišića (gledanje TV-a,kompijuterskog ekrana,video igrice sprečava normalan razvoj akomodacije i reakcije oka na količinu svetlosti i pokrete u prostoru.Rezultat toga je brzo zamaranje i lenjost očnih mišića što izaziva ozbiljne smetnje u procesu čitanja, a samim tim proces usvajanja znanja i koncentracije je na jako niskom nivou)

  1. Odabrane igre sa loptom
  2. Igre preskakanja

Picture2

2. Razvoj koordinacije pokreta i motorike

  1. Igre rotacije
  2. Igre preskakanja
  3. Igre provlačenja
  4. Radionice fine motorike

Picture3

3. Razvoj grafomotorike

Picture4

4. Razvoj brzine razmišljanja i zaključivanja

  • Učenje apstraktnih simbola(zastave,saobraćajni znaci…)
  • Vitruelne klasifikacije,serijacije,analogije i asocijacije

Picture5

  • Duple asocijacije (igra puzzle i memoriske karte)

Picture6

5. Funkcionalno znanje

  • Povezivanje apstraktnih simbola – I stepen

Picture7

  • Povezivanje apstraktnih simbola i logike – II stepen

Picture8 Picture9

  • Kombinovana metoda apstrakcije i muzike – III stepen

Picture10

Zagonetne priče i pitanja